Bu tutuklama kanuna aykırı

Halk TV Genel Yayın Yönetmeni Suat Toktaş’ın tutuklanması, kanuna aykırı bir işlemdir.

Zira bir soruşturmada bilirkişilik yapan bir kimseyle ilgili yayın yapmak, hatta onu etkilemek Ceza Kanunumuza göre suç değildir. Suç olmayan bir fiil için gözaltı yapmak tutuklamak kanunsuz bir işlemdir.

Kanunumuzda, “görülmekte olan davada” hakimi, savcıyı, bilirkişiyi etkilemeye teşebbüs suçtur. Fakat Satılmış Bey, raporunu vermiştir, artık etkilemek mümkün değildir. Zaten mahkeme üçüncü bir bilirkişiye karar vermiştir. Halk TV’deki yayının bu son bilirkişi ile ilgisi yoktur.

Hâkimi, savcıyı, bilirkişiyi, tanığı etkilemeye teşebbüs etmenin, emir ve talimat vermenin soruşturma aşamasında suç sayılmayıp dava açıldıktan sonraki hakimi, savcıyı ve bilirkişiyi etkilemeye teşebbüsün suç olması hukuk mantığına aykırı, çarpık bir durumdur. Olaya bu açıdan bakalım.

KANUN 2014’TE DEĞİŞTİ

Sadece savcılık değil, Adalet Bakanı Yılmaz Tunç da Halk TV’ soruşturmasının, gözaltı işlemlerinin Türk Ceza Kanunu’nun 277. Maddesine dayandığını söylediler.

Bu 277. Madde, “Görülmekte olan bir davada veya yapılmakta olan bir soruşturmada gerçeğin ortaya çıkmasını engellemek… amacıyla şüpheli veya sanığın veya mağdurun lehine veya aleyhine” hâkimi, savcıyı, bilirkişi ya da tanığı etkilemeye teşebbüs etmeyi suç sayıyor idi… Evet, idi…

İktidar 6 Haziran 2014’te çıkardığı torba yasa ile, yukarıda altını çizdiğim kelimeleri kanundan çıkardı! (6545 Sayılı Kanun, Md. 69)

Böylece “yapılmakta olan bir soruşturmada” herhangi bir “şüpheli”nin hakimi, savcıyı, bilirkişiyi etkilemeye teşebbüs etmesi suç olmaktan çıkarıldı!

Suat Toktaş ve arkadaşları hakkında soruşturma ve gözaltı kararının sebebi, üçüncü defa atanmasına karar verilen ve rapor yazacak olan yeni birikişi heyeti değil, raporunu vermiş bitirmiş, artık etkilenmesi mümkün olmayan eski bilirkişi bilirkişiyle yapılan görüşmenin yayınlanmasıdır. Tamamen gazeteciliktir.

GAZETECİLİK YAPMAK

Gazeteci Barış Pehlivan, İBB Başkanı İmamoğlu’nun eleştirdiği Satılmış Bey’i telefonla arayıp gazeteci olduğunu, Halk TV’den aradığını belirterek görüşünü sormuş ve Toktaş da yayınlama kararı vermiş… Bu "Kişiler arasındaki konuşmaların dinlenmesi ve kayda alınması" da sayılamaz, Gazeteci, iki kişinin konuşmasını gizlice kaydedip yayınlamamıştır.

Gündemdeki konu hakkında gündemdeki kişinin görülerini kendisi sormuş, gazeteci olarak aradığını da belirtmiştir. Gazetecilikte bu haberciliktir, bir cevap hakkı yayınıdır.

Hayatın normal akışında gazetecinin gündemle ilgili sorduğu sorunun cevabını yayınlaması olağandır, yayınlayacağı bilinir. İstenmiyorsa ‘yazmayın’ denilir.

Teybe kaydetmek, hafızaya güvenip yanlış yazmama tedbiridir bizim meslekte.

277 MADDE SORUNU

Bu sorunu yaklaşık on yıldır yazıyorum… 277. Maddenin 2014’te değiştirilerek “soruşturma” aşamasında, savcıya, hâkime, bilirkişiye, tanığa “emir ve talimat” vermenin, etkilemeye teşebbüs etmenin suç olmaktan çıkarıldığını ilk defa Hürriyet gazetesindeyken yazmışım. (27 Şubat 2015)

Son olarak da beş gün önce Karar gazetesinde yazdım. (26 Ocak 2025)

Ülkemizin saygın ceza hukukçularından ve Ceza Kanunu’muzun mimarlarından Prof. İzzet Özgenç’in kitabına baktım…

Özgenç’in kitabında 2014’te yapılan bu değişikliğin resmi gerekçesi de var. Resmi gerekçe diyor ki, hakim, savcı veya bilirkişiyi etkileme “esasen görülmekte olan davada işlenebilen suçtur” ve de “bu suçun yarattığı tehlike hafiftir.” Bu gerekçeyle soruşturma aşamasında suç olmaktan çıkarmışlar.

Görüyor musunuz, gazeteciler, “tehlikesi hafif” bir isnattan dolayı, tehlikeli canilermiş gibi gözaltına alınmış, yurt dışına çıkış yasağı konulmuş, sıkı bir adli kontrol altına alınmış ve sorumluluğu mertçe üstelenen Suat Toktaş tutuklanmış!

Prof. ÖZGENÇ’İN DEĞERLENDİRMESİ

Prof. İzzet Özgenç “’Türk Ceza Hukuku Mevzuatı” adlı kitabında, şu değerlendirmeyi yapıyor:

Söz konusu değişiklik 17 ve 25 Aralık 2013 tarihli operasyonların oluşturduğu siyasi atmosferin etkisiyle yapılmıştır. Ümit ederiz ki kısa bir süne sonra yapılacak olan bir kanun değişikliği ile madde önceki haline tekrar dönüştürülür.” (sf. 526)

Eski haline dönüştürülmedi çünkü iktidarın kendisi kullanıyor! İktidarın yargıyı daha soruşturma aşamasında etkilediği hususu, AİHM kararlarında da belirtiliyor. Ama madde eski haline dönüştürülmüş gibi gazetecilere uygulanıyor.

Basına baskının yollarından biridir bu!

Basın, anayasal olarak kabul ettiğimiz Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ndeki hürriyetlere sahip olmalı, yargı yetkileri basına baskı için kullanılmamalıdır.

Bakın, Adalet Bakanı’nın referans yaptığı Venedik Komisyonu bizde yargı bağımsızlığı olmadığını yazdı. Basın hürriyeti alanında ülkemizin sırası yerlerde sürünüyor.

YORUMLAR (174)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
174 Yorum
  • Burhanettin yıldız. / 01 Şubat 2025 17:24

    Gazetecileri bırakın tutuklanmasını gözaltına alınması utanç vericidir. Hiç bir hukukla bağdaştirilamaz. Kurt kuzu masalidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 31 Ocak 2025 11:06

    Tutklamalar kanuna aykırı !..İyi, güzelde bunu kime duyuracaksınız veya duyurabildiniz ?..Var mı bir sorumlusu veya ilgilenen bir merci ? Yok ! Şu halde, bize ne düşüyor ? Demokratik Hayat denilere, sokulduğumuz su cenderesindeki kaçınılmaz ve şaşmaz akıbetimizi beklemek değil mi ? Geçmiş Olsun beyler ! Bu konunun temelleri taaa 2018 yılında tılmıştı !

    Yanıtla (6) (0)
  • Murat Eroglu / 31 Ocak 2025 14:59

    Henüz biten bir şey yok! Aksine dimdik başlıyor. 2018 de temeli atılmış mı bilgelikler şu sırada helalinden iki para eder!? Rahatına halel gelmesini istemeyenler oturduğu yerden konforlu yaşamına devam etsin. Konforunuzun yıldızı kaç diye kimseye sorulmaz tabii, ama gölge olmayın bari. Siz keyfinize bakın. Hukukun üstünlüğü herkese lazım. Birgün size de gerekebilir!

    Yanıtla (2) (0)
  • A.Derin / 01 Şubat 2025 06:59

    Hukukun herkese lazım olduğunu, yangında kaybettiğimiz gecesi 35 bin TL lik otelde kalan canların yakınlarının açacakları davalarda göreceğiz. Maden kazalarinda işlemeyen hukuk orada işleyecek mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • A.Derin / 01 Şubat 2025 06:46

    Ayrıntılı açıklama için Taha beye teşekkürler, günlerdir bir hukukcunun , bu işlemlerin hangi kanunun hangi maddesine göre yapıldiginin aciklanmmasi gerektigini yaziyordum, bilgilendik,

    Yanıtla (2) (0)
  • Hamit YILMAZ / 31 Ocak 2025 14:28

    Muhalif olmak başka hakkaniyetli olmak başkadır vesselam...

    Yanıtla (0) (4)
  • mermerci / 31 Ocak 2025 23:57

    Hakkaniyet kaldı mı dönün yandaşı olduğunuz iktidara sorun, ondan sonra ötekinin gözündeki çöpü arayın.. Ayıp be.. yani her türlü yıkımı yapan, faşizan bir iklimi hakim kılan iktidarı hala sarıp sarmalayıp meşrulaştırıyor, muhalefeti de kusursuzluk abidesi olman lazım abi diye masaya yatırıyorsunuz.. Ne ala memleket yahu..

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 31 Ocak 2025 23:02

    Kanunlar örümcek ağları gibidir: Zayıflar ağa yakalanır, güçlüler ağı delip geçer. (Honore de Balzac)

    Yanıtla (2) (0)
  • Sever / 31 Ocak 2025 10:26

    Yani bilirkişi raporu mahkeme kararı değildir. Mahkeme raporlara göre değil delillere göre kararını verir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 15:34

    Mahkeme ben konuda uzman değilim. Uzmana sor diyor. Ama uzman İBB Başkanının dediğine göre hep aynı uzman oluyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Sever / 31 Ocak 2025 19:30

    Ceza Muhakemeleri Kanunu’nun 67’nci maddesi ile Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 279’uncu maddesine göre; “Bilirkişi, raporunda ve sözlü açıklamaları sırasında çözümü uzmanlığı, özel veya teknik bilgiyi gerektiren hususlar dışında açıklama yapamaz; hâkim tarafından yapılması gereken hukuki nitelendirme ve değerlendirmelerde bulunamaz.”

    Yanıtla (4) (0)
  • Sever / 31 Ocak 2025 20:29

    Bilirkişinin yaşını merak edenler dosyayı neden merak etmiyor?

    Yanıtla (3) (0)
  • Sever / 31 Ocak 2025 20:32

    Uzman şöyle diyor:
    "Beni neden hedef tahtasına koydular anlamadım. Yarası olan gocunuyor. 2010'da AK Parti ve MHP belediyeleri hakkında da olumsuz raporlarım oldu. Ancak kimse ses çıkarmadı. Bunların yarası büyük. Aba altından sopa gösteriyorlar."

    Yanıtla (2) (5)
  • muzaffer / 31 Ocak 2025 22:56

    Uzman diyoruzda eğitimini bilen yok. O kuşaktaki üniversite ve akademi mezunları açta kalsalar ayniyat saymanı olarak çalışmazlardı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararsız Okur / 31 Ocak 2025 22:23

    Aslında hiçbir şey yasadışı değildi, çünkü artık yasa diye bir şey yoktu. Demiş G. Orwell

    Yanıtla (4) (0)
  • Vatandas / 31 Ocak 2025 20:11

    Milletin hizmetkarı olacaklarını söyleyerek milletin vekili olanlar ettikleri yemine sadık kalabiliyorlar mi? Bence seçildikten sonra millete verdikleri sözler unutuluyor.Ondan sonra millet unutuluyor kendi hesaplarını,kendi çıkarlarını ve siyasi çıkarlarını on plana çıkarıyorlar.Vatan ve millet edebiyatı devam edip gidiyor.Lafa bakıyoruz ise bakan yok....

    Yanıtla (3) (1)
  • DALGACI / 31 Ocak 2025 10:19

    Bir animasyon/çizgi film düşünün ki;
    Kümesi TİLKİ,
    Çiftliği ÇAKAL,
    Köyü SITLAN,
    Şehri YILAN,
    Ülkeyi HAYVANLAR KRALI yönetiyor olsun...

    SORU: Bu hayal dünyasında ADALET nasıl sağlanırdı?!
    A) Hayvan hukukuyla,
    B) Hayvan geleneğiyle,
    C) Hayvan vicdanıyla,
    D) Hayvan cüzdanıyla,
    E) Hayvanlar kralının keyfiyle...

    Hayali bile korkunç değil mi?!

    İyi ki "insanız" ve iyi ki adaletimiz "insanlara" emanet(!)...

    Yanıtla (18) (7)
  • Sever / 31 Ocak 2025 19:26

    Dönen kavganın merkezinde Halk TV var ve CHP'li diğer iki medya kuruluşu KRT ve Sözcü grubu ile aralarında bir gerilim olduğu açık. Bunu Halk TV'nin görünürdeki sahibi olmasına rağmen şirkette resmi görevi olmayan Cafer Mahiroğlu'nun sosyal medya paylaşımları inkârı mümkün olmayan bir şekilde ortaya çıkardı. Aynı şekilde CHP'li bir başka medya kuruluşunun da açıkça Cafer Mahiroğlu'na cephe alması, yaşananların bir medya etiği tartışması olmadığını düşündürüyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Filozof / 31 Ocak 2025 15:07

    Hukuk, adalet, insan haklari, evrensel degerler, AIHM , imzaladigimiz uluslararasi antlasmalar, sorumluluklar, vatan, devlet icin yok hukmundedir !! O kadar basit ve net ...Isimize gelince Avrupa mahkemesine basvururuz .... ve duruma - dengelere gore, belki kararlari uygulariz veya rafa kaldiririz !! Dinciler, ulkuculer, sahte laikciler, militaristler ayni cizgide...kulvarda. Aralarindaki ufak kavgalar goz boyamak icindir !! Sn. Ozay Sendir, Hus. Gulerce, Banu Avar, Baris Doster, ayni cizgide...

    Yanıtla (3) (7)
  • Osman / 31 Ocak 2025 15:58

    Ne anlatmaya çalışmışsın aceba?

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 31 Ocak 2025 19:20

    Hukuk, kanunlar, adalet, liyakat, toplum icin yok hukmundedir.. galiba sonucu cikiyor.!! Din tuccarlarinin, en buyuk destekcileri, Milliyet, Hurriyet, Sabah gibi, sahte laikciler degil mi, belki bunu belirtmek istemis olabilir.

    Yanıtla (4) (1)
  • M . T / 31 Ocak 2025 18:47

    Bundan sonra gazeteciler kuş böcek, çiçek anlatsın. Saray ve çevresinin cennet yaşamlarını anlatsın . Milleti uyarmanın bilgi vermenin ne lüzumu var değil mi ? Hele teğmenleri atan askeri bitirenlerden asla bahsetmesinler .

    Yanıtla (3) (2)
  • BİRMÜH.. / 31 Ocak 2025 18:45

    İhaleler; mal alımı, hizmet alımı, yapım işi gibi farklılıklar taşırlar. Mal alımı ve Hizmet alımı ihalelerinde İdari (Muhasip) bilirkişiler kullanılır. Ama, Yapım işi ihalelerinde Mühendis bilirkişiler kullanılır. İmamoğlunun davaları teknik. Teknik konulara idari müfettiş veya denetçi rapor hazırlarsa hükümsüz olur. Aynı şekilde yapım işi ihalesi veya imalatlarına idari bilirkişi bakamaz. Hele tek başına garabet olur. Mızrak çuvala ALGIYLA sığmaz efendiler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hüseyin Sanlıer / 31 Ocak 2025 17:53

    Yazınızdan dolayı tebrik ediyorum
    Saygılar.

    Yanıtla (1) (1)
  • Türkoğlu / 31 Ocak 2025 17:11

    Bir çok tutuklamanın kanuna aykırı olduğunu o tutuklama kararını verdirenler de verenler de gayet iyi biliyor. Coğrafi teminatı bile olmayan, HSK başkanının Adalet Bakanı olduğu bir düzende yargı mensubu baskılara direnemiyor. Öyle ki hapis cezası gerektirmeyen suçlardan bile tutuklama yapılıyor. Maksat yargı sopası ile göz dağı vermek, burun sürtmek. Tüm bunlar hiç bir işe yaramayacak. Ekrem İmamoğlunu kendi elleri ile özenle büyüttüler ve fenomen haline getirdiler.

    Yanıtla (11) (2)
  • OkuRR / 31 Ocak 2025 00:14

    Thodeks kurucu 11.462 yıl hapsi isteniyordu bugün serbest kaldı. Polatlar serbest. Siyasiler gazeteciler aynı fikirde olmayan herkes içerde. Söyleyeceklerim bu kadar.

    Yanıtla (69) (2)
  • Altın / 31 Ocak 2025 01:54

    Üç vekil neden istifa ettirildi
    Yunus Emre vakfı olayı kimlere uzanıyor.?

    Yanıtla (49) (0)
  • dokuzuncu köy / 31 Ocak 2025 16:27

    Sayın çok değerli büyüğümüz Bahçeli beyefendiye

    Yanıtla (10) (0)
  • Osman / 31 Ocak 2025 16:02

    Türkiye'yi bu kadar ayağa düşürüp iktidarı uzatma çabaları utanç verici.Bunun altında herkes kalır.İstanbul'da yaşayan Ak Parti'li komşumuz İmamoğlu'nu desteklemeye gitmiş.Milleti sokağa döküp bundan fayda sağlamak istiyorlar sanırım, yazık.

    Yanıtla (14) (2)
  • DEVRAN / 31 Ocak 2025 15:52

    Bence bunlarda suc olmadığını zaten biliyorlar topluma bir korku veriyorlar. Toplum ve bireyler bunu korku olarak görüyorlar.ne kadar içeride yatırabilirsem kârdır mantığıyla hareken ediliyor ....

    Yanıtla (8) (1)
  • Beysefa ÜNLÜ / 31 Ocak 2025 15:35

    Sayın AKYOL,Yaşanılan hukuksal çürümüşlük ülkemiz için bir yıkımdır.AKP'yi bütünsel değerlendirmenin daha uygun olacağı kanaatindeyim.Ayrıntılarda boğulmaya gerek yok.AKP,ülkemiz için bir beka sorunudur.

    Yanıtla (13) (1)
  • karar okuru - ... / 31 Ocak 2025 00:37

    muhalefeti siz gazeteciler, muhalefet partilerinden daha güzel, daha etkileyici ve daha ikna edici yapıyorsunuz. bu adaletsiz ortamda bile hala ortaklaşamıyorlar.

    Yanıtla (26) (0)
  • Dündark / 31 Ocak 2025 01:33

    Yapamıyorlar, çünkü ortak çıkarları yok. Ama, tabanda ortaklık 2024 seçimlerinde olduğu gibi başladı.

    Yanıtla (16) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:16

    Mı acaba. Önce değerlerde ortaklık olsaydı başlardı. Ama olmadı. Ben diyorum ki namaz dinin direğidir. Sen diyorsun. Dinin her yere sokulmasına ne gerek var. E çok da ortak yönümüz var bu halde. Hayal kurmak bedava nasıl olsa.

    Yanıtla (1) (39)
  • Hikaye / 31 Ocak 2025 10:06

    Millet hak ,hukuk adalet diyor sen çıkmışsın namaz diyorsun.İllaki din tüccarlığı,şekilcilik yapıp asıl sorunları unutturacak son öyle mi?İktidar ve tebaasının tek kalan siyaseti bu.Artık yemiyor millet ona göre.

    Yanıtla (30) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 11:58

    Hak hukuk önemli. Ona bir şey dediğim yok. Namaz ise şekilcilik değil. Allahın emrettiği en önemli ibadet.

    Yanıtla (1) (17)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 12:04

    Din tüccarlığı ifadesini irdeleyelim. Bu bir suçlama. Yani dinden faydalanarak maddi menfeat elde etmek. Veya din alıp din satmak. Şimdi benim dünyayı önemsediğimi seküler olduğumu söylüyorsun. Nerden bu kanaate vardın. Ayet asıl olanın Ahiret olduğunu Dünyanın ancak bir oyun ve oyalanma olduğunu söylüyor. Din alınıp satılır bir meta mıdır. Ben emri bil maruf nehyi anil münker yaparım. Dinimin emri. Başkasının yaptığı hataları neden kendisine yüklemiyorsun. Dinimi dünyaya değişmekten Allaha sığı

    Yanıtla (1) (21)
  • .okur / 31 Ocak 2025 18:30

    Bu plotformlarda günlük siyasete dini yorumlarla yandaş olanların, dini bilgisi sıfıra yakın. Yinede bir faydası var. Laikliğin hem din, hem toplum, hemde devlet için ne kadar değerli olduğunu ispatlıyorlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • dr. okur / 31 Ocak 2025 15:32

    çünkü; muhalefetin büyük kısmı iktidarın etkisinde... onların duruşunu da iktidar dizayn ediyor. teorik olarak ne kadar zor görünüyor olsa da... bu, kesin bir bilgi...

    Yanıtla (1) (1)
  • Nurettin yılmaz / 31 Ocak 2025 00:53

    Sayın yazar, öfkenizi anlıyorum, ama en çok da yaşadığınız hayal kırıklığını anlıyorum. Sizin gibi yüzlerce insan Akp iktidarsız gelince, ilk siyasi uygulamalarindan memdundunuz, sizler gibi Türkiye halkının çoğu da memnundu. Ne zaman ki; siyasi realiteden uzaklaşıp ideolojik yola saptilar, ülke bu hale geldi. Şimdi: yine, yeniden demokrasi mücadelesi zamanı.

    Yanıtla (21) (0)
  • Karar okuru / 31 Ocak 2025 11:13

    Sayın Yılmaz bu iktidardaki zihniyetten günümüz medeniyeti çerçevesinde bir beklentiye girmek, üstelik toplumda da bu beklentilere umut beslenmesine aracı olmak, kimse kusura bakmasın ama değil aydın, vasat bir eğitimi olan dünyadan, tarihten bilgi sahibi insanların dahi düşmeyeceği bir gafletti. Bu zihniyet kendi anlayışını gizlese dahi cümle aralarında “demokrasi tramvaydır” gibi söylemler ile ortadaydı. Üstelik bu anlayış yeni bir damar da değildir. Dolayısı ile bu gaflet asla küçümsenmemeli.

    Yanıtla (7) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 15:32

    Bu ideoloji de nedir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Uğur Erdoğan / 31 Ocak 2025 15:01

    Bilirkişilik kanunu kapsamında bu durumlarla ilgili kural var mıdır?

    Yanıtla (2) (0)
  • Esad / 31 Ocak 2025 14:46

    Pardon hangi kanundu veya hukuktu varmı dir hukuk diye bir şey

    Yanıtla (2) (0)
  • Hassan / 31 Ocak 2025 11:58

    Hiç kimse isminden yada dünya görüșünden dolayi tutuklanmaz.
    Sadece yediği nanelerden dolayı içeri alınır.
    Ortada yasalar var herkes uymak zorunda, köydeki çobanda ṣehirdeki elitte uymak zorundadir.

    Yanıtla (2) (10)
  • Volta / 31 Ocak 2025 13:58

    Aynen,
    Türkiye büyük bir dönemeçten geçiyor, güzel günler yakinda..

    Yanıtla (0) (3)
  • Okur yazar / 31 Ocak 2025 13:16

    Olayların hukukla filan ilgisi yok çünkü hukuk yok. Yazık olacak maşa olanlara.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 31 Ocak 2025 12:07

    İnce CHP ye geri gelmesi. CHP yi yiprat seçimler kaybettir. Sonra af dile geri gel. CHP için çok yanlış karar olur.chp ye akp kadar zarar verdi.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 31 Ocak 2025 13:06

    İnce ince bir oyun peşinde olabilir. İmamoğlu ve Yavaş cumhurbaşkanlığı adaylığı konusunda cumhur ittifakı tarafından bel altı oyunlarla devre dışı bırakılırsa, ben aradan sıyrılır mıyım, hesabı yapıyordur mesela. Bu konuda CHP'nin önyargısız, fakat ihtiyatlı olmasında faide var. Belki uzun ve zorlu bir sınama söz konusu olabilir. Onu da İnce'nin egosu kaldırır mı, göreceğiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Zülküf Ayaz / 31 Ocak 2025 12:51

    Kutlarim sizi sayın Akyol. Toplumun vicdanını temsil ediyorsunuz. Selam ve saygılarimla.

    Yanıtla (13) (2)
  • İbrahim Hanif / 31 Ocak 2025 12:42

    "Sakın zalimlerin yaptıklarından Allah'ı gafil sanma; onların cezasını korku ve dehşetten gözlerin fırlayacağı güne erteliyor" (İbrahim-42).

    Yanıtla (14) (5)
  • Efedamat / 31 Ocak 2025 12:34

    Kurt kuzuyu yemeğe kararvermişse kuzunun derenin aşağısında kurdun yukarıda olmasının önemi yok.
    Adalet bu ülkeyi terk edeli tuzun bir değil Yüz defa koktuğu bir ülke olduk.
    Bu ülkenin adaleti venedik deltasında lagünlerinde battı.

    Yanıtla (11) (2)
  • Namık Kemal Bayraktar / 31 Ocak 2025 12:20

    Adalet Bakanı’nın daha dün, ülkemizde basın özgürlüğünün sınırsız olduğunu söylemesi vatandaşın zekâsıyla alay etmek değilse,nedir?

    Yanıtla (17) (2)
  • Tsli / 31 Ocak 2025 09:24

    Akp MHP ortaklığı gittikçe ülkeyi karartıyor. Karanlığın sonu göründü. Mújde ulkemin tüm insanlarına. Uydurma cumhur gidecek gerçek, cumhur gelecek

    Yanıtla (20) (3)
  • Okur / 31 Ocak 2025 12:17

    Sikayetle peynir gemisi bir yere kadar.chp biz iktidar olursak makam.araba.merced.yerine yerli araç olacak mesajını belediyelerinde veriyor mu? Yoksa bende isterum BMW mi diyor.Halka 2028 de denk bütçe düşük enflasyon.issizlik prj.anlatacak mi? Yoksa şikayet mı edecek? Bu kafa ile CHP nal toplayacak.Ve halk kaybedecek.c bask.sist.eksik kism.revize etmek daha kolay.A.yasa değişme gücü olmadan parlemen.sist.hayali ile yaşayan CHP sevenler iletsin LÜTFEN.Bu kafa neyin kafası???Anayasa nasıl değişi?

    Yanıtla (2) (26)
  • Okur / 31 Ocak 2025 09:51

    Halkımızın işi çok zor, kendisini yönetmesi için yalvaranlara oy vermesi yetmiyor, tepesine çıkanlara hukuk, adelet, ekonomi, eğitim, sağlık vb dersi vermeye, onları devlet adamı yapmaya, erdem ve onur kazandırmaya, azgınlıktan, kötülükten, yağmadan kendini korumaya çalışıyor. Devlet nedir, hükümet nedir, adalet, eşitlik, özgürlük nedir? Kimin içindir? 23 yıldır öğrenemediler. Haklı ve mağdurun çığlığı duyulmuyor. Hem suçlu, hem güçlüler, ama artık mızrak çuvala sığmıyor! Erken seçim, Derhal!

    Yanıtla (19) (3)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 12:12

    Keşke olsa olabilse. Hadi hayırlısı. Belki olur. Seçme hakkı çok güzel. Ancak o gün birazcık kendime geliyorum. Bi tek oyum var ama. O Bicik oyum benim için çok değerli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 09:28

    Teşekkürler Sn Akyol. İktidarın derdi, üzüm yemek değil bağcı dövmek. Kendi suçunun ifşa edilmesinin intikamını almak. Kendisi adliyeyi sopası gibi kullanıyor, istediğine istediği suçu uyduruyor. Yazık o hakim savcılara ki, meslek erbabı değil, kukla olmuşlar. Suç işliyorlar. Bir başka örnek, A. Barım a atılan Etki Ajanlığı suçu.. Ceza kanununda böyle bir şuç yok. Devlet iftira atmaz. Ahlakın olmadığı yerde kanun işe yaramaz. Güzel ülkemizi bu hale getirdiler.

    Yanıtla (13) (1)
  • Salih Kuşcu / 31 Ocak 2025 11:53

    Etki Ajanlığı Yasası yok ama uygulanıyor! Türkiye, Hukukun Üstünlüğü Endex´ inde rekora koşuyor. 2024 de 125 ülke icinde 117. sırada idik. Son siraya, yani 125´ e ulaşmamız çok mümkün! Adının başına adalet koyup yola çıkanlar, yolun sonunda adaleti yerle bir etti. Ama bu iktidar gidecek ve Hukukun üstünlüğü yeniden kurulması yakındır.

    Yanıtla (15) (0)
  • Veli / 31 Ocak 2025 11:35

    İktidar gibi düşünmeyen herkes şuçlu olabilir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Milliyetçi Okur / 31 Ocak 2025 11:30

    Yani iki kişi arasında yapılan görüşme taraflardan biri tarafından izinsiz olarak kaydedilir ve sonra da yine izin almadan bir tv. kanalında yayınlanabilir. Bu ne güzel dünya, ve ne güzel hukuk anlayışı... Gerçekten ağlanması gereken bir hal...

    Yanıtla (4) (1)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 31 Ocak 2025 11:21

    Bilgi ile yazılmış çok güzel ve yerinde bir yazı...Umarım bilmeden konuşanların kulağına küpe olur da biraz ders alırlar.Tebrikler.Saygılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 31 Ocak 2025 10:13

    Artık bana adalet hukuk hesap sormak gibi laflar edince gülmek geliyor.
    kendi kendimizi kandırmanin bir âlemi yok sözün bittiği yerdeyiz.

    Yanıtla (9) (1)
  • Musta / 31 Ocak 2025 10:54

    Aynı fikirdeyim. İdeal hukuk ve demokrasi varmış gibi, hukuktan sapmaları analiz ediyoruz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Musta / 31 Ocak 2025 10:52

    İktidarın Yargıyı kullanarak yaptıkları doğru ise iktidar için zaten risk yok. Eğer YANLIŞ ise, seçmenleri haksızlığa gık çıkarmayacaklar, yine risk yok. O yüzden iktidarın böyle davranması Rasyonel değil de nedir? Böyle seçmeniniz olsa siz nasıl davranırdınız, hadi empati yapın. Koltukta oturmadan ahkam kolay. Bir insan olarak bilseniz ki ne yapsanız onay alıyorsunuz ve iktidarsınız, siz ideal mi davranırdınız, rasyonel mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 31 Ocak 2025 10:52

    "Bu tutuklama kanuna aykırı"
    Bu basligi okuyunca aci aci guldum, Kanuna Aykiri olmayan ne kaldi ki...???

    Yanıtla (0) (0)
  • Abbas / 31 Ocak 2025 10:50

    Ne kanunu, bu ülkede kanun, yargı mı var, eski eğitim bakanı Prof Çelik ne dedi, militan yargı, Arif yeğenim nerede yargısı

    Yanıtla (3) (0)
  • İLHAN CENGİZ / 31 Ocak 2025 10:32

    Deveye sormuşlar; "boynun niye eğri diye".. "Nerem doğru ki" demiş deve...

    Yanıtla (4) (0)
  • Sever / 31 Ocak 2025 10:24

    Hukuktan azıcık anlayanlar, bilirkişi raporlarının sadece delillere göre karar veren mahkemeleri bağlamadığını da bilir.

    Yanıtla (0) (5)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 31 Ocak 2025 10:04

    Devlet kanunlara göre idare edilir. Eğer devleti idare edenler, bir zümrenin, bir toplum kesiminin, bir partinin, bir tarikat veya cemaatin yarına hukuku uygulamıyorlarsa ve bu yaygınlık kazanmışsa orda hukuktan bahsedilemez. Devlet mekanizması hukuk dairesinden çıkıp çeteleşmiştir.

    Yanıtla (5) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 31 Ocak 2025 10:00

    Yargılama sürecinde olan veya sona eren bir davada gizlilik kararı yoksa, özel hayatla ilgili kamuya kapalı bir hal bulunmuyorsa; yargılama veya soruşturma sürecinde alınan raporların kamuoyunda değerlendirilmesine hukuki engel yoktur. bilirkişi raporu da duruşma gibi halkın bilgi ve denetimine açıktır, alenidir. mahkeme dosyasına sunulmuş bir raporun tartışmaya açılması, adil bir karar tesisinde daha doğru ve nitelikli rapor alınmasını sağlayacağında olumlu katkıda bulunur.

    Yanıtla (1) (1)
  • Aslan / 31 Ocak 2025 01:14

    Siyasetciye laf anlatılmaz..onlara hukuk hiç anlatılmaz..onlarda tek bir hukuk vardır işime öyle geliyor hukuku...işlerine nasıl geliyorsa herşeyi uydurur herşeye kılıf bulurlar.. vesselam

    Yanıtla (25) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:27

    E kardeşim sen bu işi çözmüşsün.

    Yanıtla (0) (1)
  • Etem / 31 Ocak 2025 00:30

    RTE muhalefete tepki olarak ”Türk yargısına kimse ayar veremez” demiş ve gene yargının bağımsız olduğunu söylemiş. Kendisinden önce yargıya güven % 60-70 iken bugün % 20’lere düşmüş. Yargının perişan hali bir tarafa, şu aklımızla dalga geçmesi yok mu..katlanılır gibi değil.

    Yanıtla (53) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:26

    Kaç senedir katlanıyorsun ya. Az daha sabret.

    Yanıtla (0) (4)
  • NACİ / 31 Ocak 2025 01:19

    Bence herkes sıraya girsin, gözaltına alınmadan İstanbul başsavcılığına uğrayıp ''Cumhurbaşkanına hakaret etmediğine, devleti bölüp bölüp ortadan kaldırmak istemediğine'' yemin edip gelsin...

    Yanıtla (20) (0)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:25

    Güzel espri. Tebrik ederim. Yanlız bir mesele var. Ya yeminini bozarsa. Not. Buraya gülme efekti koyalım lütfen.

    Yanıtla (0) (5)
  • Mustaa / 31 Ocak 2025 09:20

    Etkileme de etkileyebilecek olanlar için geçerli olur zaten. Özellikle kamu otoritesine hükmedebilenler için. Batıda önemli davalarda suspus olan sivil toplum var mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 09:07

    Neyi tartıstıgımızı anlamakta gucluk cekiyorum. Cok uzun sureden beri hukukun bittiğini hepimiz göruyor ve biliyor olmamıza ragmen, hala varmış gibi tartısıyoruz. Yapmamız gereken ,bu cendereden ulkenin nasıl cıkacagını somutlaştırmak

    Yanıtla (2) (0)
  • İlker / 31 Ocak 2025 03:35

    Bir ülkede şirketlerin vergileri sıfırlanıyorsa ihaleler paylaşılıyorsa iktidar için herşey mübah olup muhalefet için suç sayılıyorsa burada ahlaksızlık baş göstermiş demektir ahkalsızlığın olduğu yerde haktan hukuktan söz etmek nafiledir siyasi iktidar sahibinin iktidarını sürdürmesi için tek yol şeyhül islamlığını ilan etmektir.

    Yanıtla (19) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:02

    Son cümle anlaşılmadı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Nurullah / 31 Ocak 2025 09:01

    Aihm En çok kanunsuz suç olamayacağı konusuna vurgu yapıyor Türkiye ile ilgili her kararı da

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 31 Ocak 2025 09:00

    GÜNAYDIN MUTLU SABAHLAR sata sata herşeyi bitirdiler yani deniz bitti ekonomi çöktü insanlar yarı aç yaşıyor sonu gelen bu iktidarartık zora başvurmaya MUHALİFLERİ tutuklamaya başladı zaten hak hukuk adalet ve demokrasiyi bitirmişler dı alenen yapmaya başladılar inşallah sonumuz iyi olur EFENDİM

    Yanıtla (2) (1)
  • İnsan / 31 Ocak 2025 08:25

    Yandaş gazeteciler çok rahat konuşuyor ve başkalarının konuşması hakkında çok rahat suç işliyor diye isnatta bulunabiliyor dolayısıyla

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmet Zengin / 31 Ocak 2025 08:11

    Pınarhisar cezaevi de Silivri cezaevi değil mi? Reis " kimse yargıya ayar veremez" buyurmuş. Kendisi Siirtt'e şiir okuduğunda hapis kararı veren yargı değil miydi ? "Bir şiir okudu diye hapse attılar..." diye yıllarca mağdur edebiyatı yapan Reis Türk Yargısının mevcut seviyesinden çok memnun ki laf söyletmiyor. Ne Adalet ne kul hakkı umurlarında.

    Yanıtla (4) (0)
  • serdal şahiner / 31 Ocak 2025 08:02

    Degerli hocam bir ögretmen gibi bizi aydınlatıyorsunuz.İyiki varsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sümer / 31 Ocak 2025 07:57

    İsrail ile ticaretin , limanlara yanaşan gemilerin her hafta belgeleriyle gösterilmesi birilerini çook kızdırmış

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 31 Ocak 2025 07:45

    Akp nin hangi yaptığı doğru.hicbiri. ekonomi mı, hukuk mu, sağlık mı,eğitim mı? Tarım hayvancılık . Ülkemizin zararına olan herşey akp nin MHP nin doğrusu değil mi? Tamda öyle.ispatim ülkenin halı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 07:44

    Sayın Yazar, ülkede olup bitenleri hala hakla hukukla yorumluyorsunuz. Türkiye oraları çoktannnn geçti farkında değilmisiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fani / 31 Ocak 2025 07:43

    Kaybedilen ne , kazanılan ne , kim neyi biliyor. Herkes bir şeyler söylüyor, millet ekmek,iş peşinde kimin umurunda. Demokrasi, özgürlük ve adalet verilmez, hak edilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu köy / 31 Ocak 2025 07:26

    Sayın Akyol; yapılanın gazetecilik olduğunu siz yazıyorsunuz peki kanunu uygulayan hakim ve savcılar kanun değişikliğinden habersizler mi yoksa değişmeden önceki maddeyi mi uyguluyorlar. Kısa özeti hukuk devleti olmaktan çoktan çıktık, şahıslara göre ayrı ayrı uygulama devri başladı. Gerçek gündem olan yoksulluk konuşulmasın diye yapıldığını bilmeyen var mı acaba?

    Yanıtla (1) (0)
  • Murat / 31 Ocak 2025 07:24

    Hep söylüyorum, Ak Parti'nin kendisi için değiştirdiği tüm yasaları ve elbette partili cumhurbaşkanlığı sistemini koyu Kemalist bir başkanın da doya doya kullanması nasip olurda o zaman görürüz bu bazılarının adalet adalet diye feryatlarını.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cem Öz / 31 Ocak 2025 07:18

    Delili olan küfür,tehdit ve hakarete altı aydan beri dava açamıyorum.Birilerine konuşması bitmeden uğrayan adalet bize ne zaman uğrar ki.

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 31 Ocak 2025 07:16

    Taha Akyol Hocamız, gözüne gözüne sokarak anlatıyor , kendileri bal gibi karışıyorlar, hiç ellerini çektikleri vaki değil!
    Bunların ; kanun nizam , ya da , anayasa falan dinledikleri yok , tam Karakuşi Kadı mantığıyla hareket ediyorlar ,derdini kime anlatacaksin!
    Ben dün de bir köşede belirttim ; Allah aşkına başta barolar olmak üzere STK. ve tabii ki bu arada muhalet neden ayağa kalkmıyor, neden susuyorlar, bunlar ne zaman ne ise yarar !
    Gercekten sözün bittiği yerdeyiz !

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 31 Ocak 2025 07:12

    Ortada hukuk mukuk yok ki!
    Kanuna uygunluk aransın..
    Bindik bi alamete gidiyoz kıyamete..

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim yıldız / 31 Ocak 2025 07:11

    Hüseyin Çelik KHK TV'ye yaptığı açıklamada adaletin olmadığını belirtmiş. Anayasa 90 derki AİHM kararları bağlayıcıdır. AİHM Yalçınkaya kararında kanunsuz suç olmaz dedi madde 7. Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kemql / 31 Ocak 2025 06:03

    Kabul etmeliyiz ki, Türkiye 'de iktidar Hukuk değince sadece Özel Hukuk'u anlıyor.Kamu Hukuku'nu değil... Yani kamu sorumluluğu, denetimi, hesap verilebilirliği, şeffaflık vb.hususlarda ben Hukukla tabi değilim diyor.Oysa Venedik ve Kopenhag kriterleri ile bu iktidar Demokratik, Özgürlukçu "Yeni Türkiye" vadetmişti...Geldiğimiz nokta?

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 31 Ocak 2025 04:40

    Aynı olay adamına göre değişir birine suç diğerine mükafaat bunu çok gördük

    Yanıtla (13) (0)
  • Onbirinci köylü / 31 Ocak 2025 02:39

    Kanunu bırakın Anayasa uygulanmıyor artık buralarda. Toplantı ve gösteri hakkı var Anayasa da ama iktidar ortağı açıkça sokağa çıkanı pişman etmekle tehdit edebiliyor insanları. Millet sokak röportajlarında bile konuşmaya korkar oldu.

    Yanıtla (31) (0)
  • OKUR / 31 Ocak 2025 00:14

    Değerler ters yüz oldu. Kötülük normalleşti!

    Yanıtla (29) (1)
  • BAYTEMEL / 31 Ocak 2025 01:41

    Demokrasilerde tüm dünyada sağ partiler Milliyetçi ve Muhafazakar gibi isimlerle yer alırlar. Bu partierin çoğu için bu tanımlar birer maskedir. Eğer maske çıkarılırsa aslında onların Irkçı ve dinci takiyyeciler olduğu ortaya çıkar. Ne yazıkki dünya ülkeleri bundan muzdarip, acılar çekiyor.

    Yanıtla (35) (0)
  • Selim / 31 Ocak 2025 01:37

    Bilirkişinin yapıp ettiklerini konuşan kaldı mı? Demek ki yargı sopası iş görüyor. Kanun manun hikaye.

    Yanıtla (15) (3)
  • Dündark / 31 Ocak 2025 01:30

    Deniz bitti. Ekonomi, sağlık, eğitim, vs hepsi malum. Anketler sokakta yapılmıyor, 2018'den beri aynı telefon numaraları aranarak anket yapılıyor. Bu sebeple Akp hala %30'larda gözüküyor. Halbuki, Sokakta AKP'li MHP'li kalmadı. Anketlerin hep aynı kişiler üzerinden yapılmasının yanlışlığını 2024 seçimlerinde CHP'nin aldığı %15 artan oyları ispatlıyor. İktidar sokak anketleri yaptırıyor ve sonuçları görüp, öfkeyle muhalefete saldırıyor.

    Yanıtla (19) (0)
  • Hasan Erzincan / 31 Ocak 2025 01:26

    Sayın Akyol, size katılıyorum tabii hukuku adaleti bıkmadan usanmadan konuşmak savunmak gerekiyor. Sıkıntı şu; yargı akp nin arka odası durumuna düştü. Anayasaya uyulmuyor üyesi olduğu ahim kararları tiye alınıyor. Şirketlerin vergi borçları kafasına göre siliniyor. Akp belediyelerini kamu yöneticilerinin usulsüzlükleri hiç görülmüyor. Artık toplum yagı kararını Erdoğan ile eşitler oldu. Hal bu.

    Yanıtla (25) (0)
  • karar okuru / 31 Ocak 2025 01:05

    2019 belediye seçimlerinde TRT kırmızı bültenle aranan O. Öcalan isimli sahsı ekranlara çıkarttı. hiç bir şey olmadı. TRT'ye soruşturma mı açıldı?

    Yanıtla (26) (0)
  • Okur yazar / 31 Ocak 2025 01:04

    Adalet ve Kalkınma Partisi dönemi tarihte adaletsizlik ve gerileme dönemi olarak anılacak.

    Yanıtla (25) (0)
  • Musto / 31 Ocak 2025 00:39

    Sayın Akyol yılların gazetecisi yazarı siyasetçisi hukukçusu.. Bıkmadan usanmadan hukuku yazıyorsunuz, adamlar siyasete bulaşmış Adalet Bakan Yardımcısını İstanbul'a başsavcı olarak atadılar. Tıpkı 27 Mayıs darbecilerinin Zalim başol'u Savcı atadıkları gibi. Muhalefeti yayın organlarını nefes alamayacak muhalefet Yapamayacak hale getireceksin. Her gün yeni yeni icatlar ile hukuku katledeceksin, millete korku Salacak beterinde Beteri varmış dedirteceksin. Cambaza bakın tüm dertlerinizi unutun...

    Yanıtla (18) (0)
  • yurtsever / 31 Ocak 2025 00:17

    Kanun benim diyene ve onun ardına takılanlara kanunu öğretmek zordan da öte imkansız!

    Yanıtla (21) (0)